"ROSARIO TIJERAS" - HISTORIA MI£OSNEGO TRÓJK¡TA
Medellín spogl±da noc± milionem rozedrganych ¶wiate³, przypominaj±cych równomiernie bij±ce serca jego mieszkañców. Antonio i Emilio, dwóch majêtnych przyjació³, po raz pierwszy zobaczy³o j± w dyskotece, w której przesiadywali wieczorami. Kim by³a to chodz±ca pokusa? Ta zniewalaj±ca kobieca fantazja? To Rosario. Takie zjawisko mo¿na zobaczyæ tylko raz w ¿yciu; wiedzia³ o tym ka¿dy, kto j± spotka³. Pe³en nie¶mia³o¶ci Antonio i playboy Emilio z miejsca ulegli jej zmys³owo¶ci.
Pod chmurami, poni¿ej wierzcho³ków wzgórz wzbijaj±cych siê w b³êkitne niebo Medellín, Rosario, Antonio i Emilio kochaj± i rujnuj± wszystko, co stanie na ich drodze. Tworz± zwi±zek, który nigdy nie powinien powstaæ i w którym ka¿dy znajduje dok³adnie to, czego szuka. Prêdzej czy pó¼niej fatum musia³o daæ o sobie znaæ. Widzimy bowiem Rosario w szpitalu, na oddziale intensywnej terapii, ca³± podziurawion± kulami. Zosta³a trafiona w tej samej chwili, w której by³a ca³owana. Pe³en napiêcia Antonio czeka w szpitalnym korytarzu; wie, ¿e Rosario umiera. Kocha³ j± zawsze, mieli j± obaj, ale to Antonio dosta³ jej serce i duszê. Mi³o¶æ i ¶mieræ s± prawie nieroz³±czne.
Rosario by³a piêkna i inteligentna - mog³aby wie¶æ szczê¶liwe ¿ycie, ale urodzi³a siê w slumsach, gdzie przemoc, narkotyki i wojny gangów s± na porz±dku dziennym. Postanowi³a wiêc odp³aciæ ¶wiatu za doznane krzywdy w jedyny sposób, jaki zna³a - zosta³a p³atn± morderczyni± o przydomku Tijeras (No¿yczki). W krótkim czasie Rosario Tijeras sta³a siê ¿yw± legend±. Bo trudniej jest kochaæ, ni¿ zabijaæ.
Ten film, to historia jej ¿ycia, historia mi³osnego trójk±ta i historia Medellín - miasta, w którym ¿ycie ma odwieczny smak przemocy, gdzie wszystko mo¿e siê wydarzyæ, zostaæ zapomniane i staæ siê od nowa...
PRASA O FILMIE
Uwielbiam ten film, poniewa¿ ukazuje on duszê Rosario Tijeras. Film jest intensywny, ostry, brawurowy, zwarty, atakuje ciê emocjami wiêc kiedy doczekasz koñca, czujesz siê ca³kowicie wyczerpany. I Flora. Nie jestem wstanie zwyk³ymi s³owami opisaæ jej ogromnego talentu. Chcê tylko powiedzieæ, ¿e jest wspania³± aktork±. Zawsze powtarza³em, ¿e kiedy piszê, widzê charaktery, to jak patrzenie przez zamglone lustro. I muszê powiedzieæ, ¿e Flora by³a bardzo blisko, jej wyci±gniêta d³oñ dotknê³a lustra pokazuj±c kim jest naprawdê Rosario Tijeras.
Jorge Franco, pisarz, autor ksi±¿ki pt. "Rosario Tijeras"
...Kiedy dowiedzia³em siê, ¿e Rosario bêdzie krêcona w Medellín, pomy¶la³em ¿e znów bêdziemy mieæ zagranicznych producentów na naszych ulicach, zachwyconych w³asnymi wyobra¿eniami na temat ¶mierci, zupe³nie tak, jak sta³o siê to w przypadku La Virgen de los Sicarios. Szczê¶liwie Rosario Tijeras nie pokusi³a siê o tak chorobliwy upadek - pokazuje duszê kobiety, która miota siê w wirze przeciwno¶ci losu, dok³adnie jak kobiety z naszej spo³eczno¶ci, które ¿yj± z dnia na dzieñ. Jestem pewien ¿e Rosario jest piêkn± love story, smutn± ale wart± zapamiêtania.
Juan Diego Mejia, Ministerstwo Kultury miasta Medellín
"Rosario Tijeras" to fantastyczny film. Podoba mi siê sposób, w jaki twórcy zbli¿aj± siê do punktu kulminacyjnego. Nie ma tu zdjêæ, które deformuj± obraz miasta lub ukazuj± je jako miasto pe³ne przemocy. To po prostu piêkna historia mi³osna, dla której t³em jest Medellín.
Sergio Fajardo Valderrama, Burmistrz miasta Medellín, Kolumbia
Emilio Maille kreuje postaæ Rosario jako symbol cierpienia i buntu. To kobieta, która - poni¿ona, sprzedana, poniewierana - postanawia sprzeciwiæ siê swoim oprawcom i odp³aciæ im piêknym za nadobne. Chcecie mieæ wojnê? Bêdziecie j± mieæ. Ta kobieta-wojowniczka to symbol miasta, które nie rezygnuje z walki i nie poddaje siê ¶mierci, czy te¿ raczej pokonane znajduje si³ê do ostatniej, ¶miertelnej batalii. Miasto, kobieta, tragiczny los - to wszystko umiejscowione w ¶wietnie opowiedzianym filmie.
Hector Abad, pisarz