Tito i Ruy, dwaj m³odzi kubañscy muzycy i przyjaciele od dzieciñstwa, od lat maj± to samo pragnienie: osi±gn±æ s³awê, a potem wyjechaæ z Hawany.
Ruy ¿yje z Caridad i dwójk± dzieci. Chocia¿ wci±¿ siê kochaj±, wygl±da na to, ¿e ich zwi±zek zmierza ku koñcowi. Caridad jest przede wszystkim kochaj±c± matk±, która pragnie spokoju i bezpieczeñstwa dla swoich synów. Trudno jej zaakceptowaæ ci±g³e próby i wystêpy Ruya, które nie s± w stanie utrzymaæ rodziny. Ruy nie potrafi zrezygnowaæ ze swojej ¿yciowej pasji i wci±¿ wierzy, ¿e muzyka przyniesie mu s³awê.
Drugi z muzyków, Tito, mieszka z babci±, stateczn± dam± i wielk± znawczyni± muzyki, która z rado¶ci± wspiera wnuka w d±¿eniu do muzycznej kariery.
W czasie próby do pierwszego du¿ego koncertu, muzycy dowiaduj± siê, ¿e dwójka hiszpañskich producentów muzycznych, Marta i Lorenzo, jest na Kubie i szuka nowych talentów. Tito i Ruy zdaj± sobie sprawê, ¿e jest to ich ¿yciowa szansa. Postanawiaj± zrobiæ wszystko, aby zdobyæ upragniony kontrakt i uciec do wolnego ¶wiata...
OPINIE KRYTYKÓW
Zambrano zdoby³ swój dyplom w Hawanie, mieszka³ tam przez jaki¶ czas i zna ukryte ¶cie¿ki tego miasta i sekretne kluby. (...) To zadziwiaj±ce ile swobody da³y kubañskie w³adze Zambrano, aby krêci³ film w tak rozpadaj±cym siê, zaniedbanym mie¶cie. Ale Zambrano równie¿ pokazuje swoje wielkie przywi±zanie do Hawany. On zna tych ludzi, jego film przepe³niony jest wieloma wspania³ymi kubañskimi aktorami.
Steffen Silvis, The Prague Post
Je¶li kto¶ nadal my¶li, ¿e na Kubie tañczy siê tylko salsê, a koncerty Silvio Rodrigueza, to jedyne koncerty, na których jest pe³na sala, to ten kto¶ koniecznie musi zobaczyæ Habana Blues.
Matthias Erlandsen Lorca, OhmyNews
Przyjemnie anarchiczny list mi³osny do nie¶miertelnego ducha Kuby oraz muzyki jako sposobu na ¿ycie.
Jonathan Holland, Variety
HAWANA W RYTMIE BLUESA
Jedn± z wiêkszych atrakcji filmu jest rzadka mo¿liwo¶æ ujrzenia prawdziwego ¿ycia m³odych Kubañczyków. Krêc±c film, Zambrano przeprowadzi³ wywiady z piêædziesiêcioma zespo³ami muzycznymi, a filmowe poszukiwania hiszpañskich producentów odkrywaj± przed widzem ca³e bogactwo kubañskiej undergroundowej sceny muzycznej.
Publiczno¶æ znajdzie tu wszystko - od punk'a do heavy metalu, poprzez reggae, ska i funk. Kubañscy nastolatkowie zak³adaj± ciê¿kie buty, ³añcuchy, czarne koszulki, stawiaj± w³osy na punkow± modê albo nosz± rastafariañskie dredy. Próbuj± równie¿ przetrwaæ w obecnym systemie politycznym wci±¿ szukaj±c swojej szansy na wolno¶æ i karierê.