"¯ycie mo¿e staæ siê piêkne nie wiadomo kiedy..."
Najnowszy autorski film ciesz±cego siê w¶ród publiczno¶ci ogromn± sympati± i uznaniem Jana Jakuba Kolskiego. Twórca "Historii kina w Popielawach" i entuzjastycznie przyjêtego przez widzów "Jasminum" przedstawia opowie¶æ o pasji, po¿±daniu, zdradzie i .sztukach walki. Historia namiêtno¶ci, która ³±czy i dzieli trójkê g³ównych bohaterów, dwóch mê¿czyzn i kobietê instynktownie ³akn±c± mi³o¶ci...
"AFONIA I PSZCZO£Y" to opowie¶æ o nieoczekiwanej mi³o¶ci i niepohamowanej sile uczuæ.
...Afonia mieszka wraz z chorym mê¿em, legendarnym mistrzem zapasów.
Afonia ma jedn± wielk± pasjê, jak± jest filmowanie. Prawie w ogóle nie rozstaje siê z nakrêcan± rêcznie kamer± rejestruj±c wszystko, co wydaje jej siê interesuj±ce. Jednak ka¿dy jej dzieñ wygl±da podobnie, jest pogodzona ze swoim losem i nie oczekuje ju¿ od ¿ycia zbyt wiele.
I wtedy niespodziewanie pojawia siê On.
Afonia pocz±tkowo podchodzi do nieznajomego z dystansem, wkrótce jednak staje siê on kolejnym obiektem jej pasji filmowej. i ¿yciowej. Wywi±zuje siê miêdzy nimi pe³en namiêtno¶ci romans, który burzy jej pouk³adany ¶wiat i stawia przed nieoczekiwanymi wyborami. Okazuje siê, ¿e tajemniczy przybysz jest równie¿ mistrzem zapasów. Przyby³ do domu Afonii, by poznaæ tajemnicê jej mê¿a, ale niespodziewanie spotka³ mi³o¶æ...
Którego¶ dnia mê¿czyzna znika bez s³owa.
ZAPASY NA EKRANIE
Najnowszy film Jana Jakuba Kolskiego, poza piêkn±, kameraln± opowie¶ci± mi³osn±, to tak¿e niezwykle efektowny pokaz zapa¶niczych pojedynków, nie spotykany dot±d w polskim kinie. Ka¿de z pokazanych na ekranie staræ ró¿ni siê charakterem oraz stylem, funkcjonuj±c nie jako ozdobnik, ale dramaturgiczny, uzupe³niaj±cy charakterystykê postaci, element fabu³y. W "Afonii i pszczo³ach" mo¿emy podziwiaæ kilka naprawdê porywaj±cych, dopracowanych po najdrobniejszy szczegó³ scen walki.
"Afonia i pszczo³y" nie jest kinem akcji i nie o wizualn± efektowno¶æ w niej chodzi. Mimo to film Kolskiego zyskuje na widowiskowo¶ci w³a¶nie dziêki tym, z pietyzmem i znajomo¶ci± wiedzy, przygotowanym sekwencjom.